Thursday, October 22, 2009

İsmimi Mars'a Gönderdim!



Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (National Aeronautics and Space Administration) NASA Mars'a MSL isimli bir araç gönderecek. Bu gönderiş, 2011 yılının Ekim ve Kasım ayları arasında olacak. MSL, Mars Bilim Laburatuarı'nın kısaltılmışıdır. Bu araç 2012 yılında Mars yüzeyine inecek ve oradaki mikrobik yaşamı araştıracak; ayrıca iklimi inceleyip kayaları analiz edecek.


Robot çalışmaları içinde benim en çok ilgimi çeken konulardan biri bu uzay robotlarıdır. NASA, bu seyahati daha popüler hale getirmek için şöyle bir yol bulmuş. Robotun üzerinde bir mikroçip olacak. İsteyenler bu çiplere isimlerini yazdırabilecekler. Ben yazdım bile! :) Aileden birkaç isim ve bir iki değer verdiğim isim daha ekledim (Ayrıca Üstat Shakespeare'in ismini de unutmadım; Zipcode'u için Shakespeare'in Stratford-Upon-Avon'da Henley caddesinde doğduğu yerin zipcode'unu yazdım!!). İsim yazdırdıktan sonra bir de sertifika veriyorlar. İsim gönderme adresi şöyle:




Ben şu aralar kendi arabamı satmaya çalışmak ve yeni arabamı belirlemek gibi işlerle meşgul olduğumdan kendim Mars'a gidemeyeceğim için hiç olmazsa ismim gitsin dedim; bencil biri olmadığımdan dolayı kendi ismimden başka birkaç isim daha ekledim. :)
Uzay çalışmaları benim en çok ciddiye aldığım ve en çok önemsediğim konulardan biridir. Mars kaşifine şimdiden başarılar diliyorum. MSL orada 1 yıl kadar araştırma yapacak. Mars'ta 1 yıl 687 gün! Olayı detaylı düşünce bence hoş bir şey bu. Yani 2012 yılında kızıl gezegenin yüzeyine bir mikroçipin üzerinde yazılı olarak isimler inecek. Mars'a uzaktan, ruhumuzla dokunmak gibi bir şey bu...
Uzay çalışmaları büyük bir umut ve sarsılmaz bir inançla devam ediyor ve buna seviniyorum. Üstat Pablo Picasso'nun güzel bir sözü aklıma geldi: "Bana bir müze verin, içini doldurayım!.." Bu bir yüksek özgüvendir; bilimin de kendisine özgüveni her zaman yüksek olmalıdır!..


Mehmet Murat ildan

No comments:

Post a Comment