Friday, September 11, 2009

Guantanamolu Kadın


Guantanamera, küçüklüğümde sıkça dinlediğim Küba'nın ünlü şarkılarından biri; Guantanamolu kadın anlamına gelir. Sözlerini Küba bağımsızlık mücadelesinin öncülerinden Jose Marti yazmıştır. Compay Sequndo'nun güzel bir yorumunu şu sitede bulmak mümkün:


Guantanamera


Dürüst bir insanım ben,

Palmiyeler ülkesinden.

Ölmeden önce, paylaşmak isterim

Ruhumdan akıp gelen bu şiirleri.


Guantanamera! Guajira!

Guantanamera!

Guantanamera! Guajira!

Guantanamera!


Şiirlerim parlak yeşildir,

Ama yine de kızıl alevler gibidir.

Şiirlerim yaralı bir ceylana benzer,

Dağda kurtarılmayı bekler.


Guantanamera! Guajira!

Guantanamera!

Guantanamera! Guajira!

Guantanamera!


Dikiyorum bir ak gül fidanı

Haziranda ve Temmuzda

Çünkü samimi dost

Elini vermiştin bana.


Guantanamera! Guajira!

Guantanamera!

Guantanamera! Guajira!

Guantanamera!


Ve zalimin biri parçaladığı için

Beni yaşatan yüreğimi.

Dikmem ne bir ayrıkotu ne de çakırdikeni

Dikerim bir ak gülfidanı.


Guantanamera! Guajira!

Guantanamera!

Guantanamera! Guajira!

Guantanamera!


Dünyanın yoksul insanlarıyla,

Neyim varsa paylaşmak isterim.

Dağların cılız dereleri

Denizlerden daha mutlu eder beni.


Mehmet Murat ildan

No comments:

Post a Comment