Saturday, September 12, 2009

Her Şey Değişir - Kundun




Mohandas Karamchand Gandhi oyunumda misyoner Charles Andrews Gandi'ye şöyle der:
"Senin bu gerçekçiliğini çok seviyorum Mohan! Geçmişte düşündüklerine saplanmıyorsun; durum ve şartlar neyi gerektiriyorsa o konuda derhal müthiş bir esneklik gösteriyorsun! Bazı insanlar belirli bir sorun konusunda daha önce verdikleri cevaba uyumlu kalmak için boş yere çırpınır dururlar; oysa sen belirli bir anda sana görünen biçimiyle gerçeğe uyum sağlamanın peşindesin!"
Bu gerçekten çok önemli bir konu. Yukarıdaki paragraf şunu söylüyor: Katı olmayın, bir şeye betona gömülürcesine saplanmayın; o gün dediğiniz şeye uymak için bugün kendinizi yıpratmayın, çünkü o gün çoktan geçti artık ve bugün meseleye bugünün zihniyle, bugünün gerçeğiyle, bugünün duygularıyla bakmak gerek... O gün size o doğru görünmüş olabilir, ama önemli olan bugün nasıl görünüyor o mesele?.. Bugün dünden önemlidir. İnsan sözlerine değil, değişen gerçeğe, değişen duygu ve düşüncelerine sadık kalmalıdır... Birincisi yıpratır, ikincisi rahatlatır...


“Kundun” filminde söylenen sözü hatırlayalım: Her şey değişir!.. Değişmesini istemesek de değişir!.. Eskiden, çok değil 6 yıl kadar öncesine dek araba kullanmasını hiç istemez ve sevmezdim, şimdi ise seviyorum; her şey değişir!.. Eskiden örümcekleri sevmezdim, halen de sevmiyorum ve umarım bu durum hiçbir zaman değişmez!.. :)


Mehmet Murat ildan

No comments:

Post a Comment